.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اقدام جالب 2ورزشکار درحمایت ازمحیط زیست

شمال نیوز: دو قهرمان شنا و قایقرانی درراستای حمایت از محیط زیست و طبیعت ، اقدام نمادین خود را برای جلب توجه جهانی به گونه های فوک خزری در حال انقراض آغاز کردند .

 به گزارش خبرنگار اعزامی شمال نیوز به بندر «آشورا ده بندر ترکمن » الهام السادات اصغری قهرمان شنا  و تنها بانوی شناگر آبهای آزاد کشورهای اسلامی با شنا در مسیر 10کیلومتری از «تالاب » میانکاله  مازندران  در حمایت  از محیط زیست  و فوک خزری ،این مسیر را به تنهایی طی کرد  و مشعل  و نماد این حرکت نمادین را در بندر آشوراده بندر ترکمن استان گلستان به دست دانیال توحیدی (قهرمانان قایقرانی )سپرد ،تا وی نیز با پارو زنی  و طی مسیر 1000 کیلومتری ساحل خزر ،مشعل را به قهرمانان سایر کشورهای حاشیه خزر تحویل دهد .

بر اساس این گزارش، پس از شنای 10 کیلومتری الهام السادات اصغری (مربی شنا و ناجی غریق ) ،دانیال توحیدی عضو تیم ملی قایقرانی کشور با هدف جلب توجه جهانی به گونه های جانوری  در حال انقراض  دریای خزر ،بویژه فوک خزری ،عبور از عرض  دریای مازندران را با قایق پارویی (کایات یک نفره ) از این هفته آغازکرد .

شنای نمادین توسط الهام السادات اصغری  و آغاز سفر  دریایی دانیال توحیدی با قایق با حضور جمعی از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست استانهای مازندران  و گلستان ،سازمان  های مردم نهادمدافع محیط زیست  و همچنین خبرنگاران  رسانه های گروهی از میانکاله استان مازندران  و آشوراده بندر ترکمن گلستان صورت گرفت .

توحیدی که ده روز گذشته  را  در سواحل بابلسر  و میانکاله مازندران برای آماده شدن  در این سفر طولانی دریایی تمرین کرده بود ، در طول سفر خود پرچم نمادینی را در حمایت از پایداری محیط زیست  دریای خزر ،به ویژه فوک خزری حمل می کند . وی این پرچم را پس از رسیدن به کشور آذربایجان  در آسیای میانه ،به قایقرانی  از آن کشور تحویل می دهد ،تا اونیز پرچم را با پارو زدن  در دریای خزر به دیگر کشور همسایه این  دریا تحویل دهد .

این پرچم نمادین قرار است به همین ترتیب با طی کردن سفر  دریایی یکساله ،به تمامی کشورهای حاشیه  دریای خزر برده شود  و در نهایت آبان ماه سال 1393 به جمهوری اسلامی ایران باز گردانده شود .

گفتنی است، پرچم نمادین حمایت از فوک خزری سرانجام پس از بازگشت به ایران ،به دبیرخانه موقت کنوانسیون محیط زیست خزر  در ژنو سوئیس تحویل داده خواهد شد .

این ورزشکار  دوستدار محیط زیست بایک فروند قایق اقیانوس پیما سفرش را از جزیره آشورا ده بند ترکمن آغاز کرد  و قرار است سازمان های مردم نهاد  در طول سفر  از لحاظ تدارکاتی  وی راحمایت کنند .

دانیال توحیدی که قرار است عرض  دریای خزر را به طول یک هزار کیلومتر ، در کمتر از یک ماه پارو بزند . اهل مشهد اس  و پرچم نمادین حمایت از پایداری محیط زیست  را پیش از آغاز سفر  دریایی طی مراسمی با شکوه از دست بانوی شناگر مسلمان ایرانی به نام الهام السادات اصغری ازتهران تحویل گرفت ./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 آبان 1392
ما که نفهمیدم وقتی اسم خلیج فارس تغییر میدن همین سایتها غوغا میکنن و غرور ملیتون گل مکنه ولی حلا با کمال افتخار به دریای کاسپین(مازندران)میگند خزر
ما رو متوجه کنیین ؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.451 seconds.